Reklamačný poriadok stanovujúci podmienky medzi prevádzkovateľom (predávajúcim) a objednávateľom (kupujúcim)
Úvodné ustanovenia
1. Prevádzkovateľom (predávajúcim) v internetovom obchode vivino.sk je OLI ONE s.r.o., so sídlom Hečkova 1199/30, 972 01 Bojnice, prevádzka: ulica 1. Mája 3, 972 01 Bojnice, IČO: 51174961, DIČ: 2120625287, IČ DPH: SK2120625287, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, odd. Sro, vložka č. 35534/R.
2. Objednávateľom (kupujúcim) v internetovom obchode je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru alebo osobne zakúpi tovar v kamennej predajni prevádzkovateľa. Predaj alkoholických nápojov je možný len osobám starším ako 18 rokov.
3. Tento reklamačný poriadok upravuje právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a objednávateľom pri uplatňovaní a vybavovaní reklamácií týkajúcich sa správnosti a kvality tovaru poskytovaného prevádzkovateľom.
4. Reklamáciou sa rozumie uplatnené právo zo zodpovednosti za chyby tovaru, ktorým sa objednávateľ domáha nápravy – najmä opravy, výmeny, primeranej zľavy alebo odstúpenia od zmluvy podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka.
Postup vybavovania reklamácií
1. Reklamáciu môže oprávnená osoba uplatniť osobne, písomne alebo elektronickou poštou.
2. Z reklamácie musí byť zrejmé najmä:
- kto reklamáciu podáva (meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, kontakt),
- predmet reklamácie a čoho sa objednávateľ domáha,
- dátum podania reklamácie,
- podpis objednávateľa alebo podpis oprávnenej osoby spolu so splnomocnením.
3. Objednávateľ vráti tovar na adresu prevádzkovateľa ulica 1. Mája 3, 972 01 Bojnice v čistom a nepoškodenom stave buď osobne, alebo prostredníctvom prepravnej spoločnosti.
4. V prípade reklamácie podanej elektronicky alebo písomne oprávnenou osobou musí byť k reklamácii priložené platné splnomocnenie.
5. Ak reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené v bode 2, bude vyzvaný objednávateľ na jej doplnenie. Ak reklamáciu nedoplní, môže byť považovaná za neoprávnenú.
6. Prevádzkovateľ vybaví reklamáciu bezplatne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia. O vybavení reklamácie vydá objednávateľovi písomné potvrdenie.
7. V prípade uznanej reklamácie má kupujúci právo na výmenu tovaru za bezchybný kus, primeranú zľavu z ceny alebo na vrátenie kúpnej ceny, a to podľa dohody s predávajúcim a v súlade s platnými právnymi predpismi.
8. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje:
- pri poštových zásielkach – deň doručenia reklamácie prevádzkovateľovi,
- pri osobnom doručení – deň potvrdenia prevzatia reklamácie,
- pri doručení elektronickou poštou – deň doručenia správy do e-mailovej schránky prevádzkovateľa.
9. Ak reklamácia nebude vybavená do 30 dní, objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať výmenu tovaru.
10. Ostatné právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a objednávateľom neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa.
11. Prevádzkovateľ je oprávnený tento reklamačný poriadok meniť alebo dopĺňať v súlade so zmenami právnych predpisov a podnikateľského prostredia. Aktuálne znenie je vždy zverejnené na webovej stránke.
Vrátenie a výmena tovaru
1. Kupujúci má podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu.
2. Tovar je možné vrátiť osobne na adrese prevádzky alebo zaslaním poštou na adresu:
OLI ONE s.r.o., ulica 1. Mája 3, 972 01 Bojnice.
3. Náklady na doručenie vráteného tovaru (poštovné alebo kuriérske služby) znáša kupujúci.
4. V prípade výmeny tovaru za iný produkt alebo inú veľkosť rovnakého tovaru hradí náklady na opätovné zaslanie predávajúci.
5. Vrátený tovar musí byť v nepoškodenom stave, v pôvodnom obale a neotvorený (v prípade fliaš vína alebo iných potravinárskych produktov). Otvorené alebo čiastočne spotrebované fľaše nie je možné z hygienických dôvodov vrátiť.
6. Po doručení a kontrole vráteného tovaru bude kupujúcemu vrátená plná kúpna cena do 3 pracovných dní na rovnaký účet, z ktorého bola objednávka uhradená, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.
7. Predávajúci si neúčtuje žiadne poplatky za spracovanie vrátenia alebo výmeny tovaru (bez tzv. restocking fee).
Tento reklamačný poriadok je účinný odo dňa jeho zverejnenia na webovej stránke prevádzkovateľa.